Hoppa till innehållet
1 dec 2021

Formsmedjan åker med Lagagruppen

Lagagruppen har valt Formsmedjan som sin kommunikationspartner. En del i samarbetet är att kommunicera ut bildemonteringarnas hållbarhetsarbete – och förklara att ”skroten” är guld värd.

Lagagruppen är en central sammanslutning av bildemonterare i landet som årligen tar hand om drygt 70 000 bilar. De cirka 65 medlemsföretagen ser till att material och produkter från inkommande fordon återbrukas och återvinns via vilket minskar klimatpåverkan avsevärt jämfört med att köpa nya delar. Laga.se är en av handelsplatserna Lagagruppen tillhandahåller och där begagnade bildelar säljs via e-handel.

Thomas Forsgård, vd Lagagruppen AB:

– Bil- och bildemonteringsbranschen är i ständig utveckling, och det måste vi också vara för att kunna hantera nya material, mer komplicerade fordon och nya flöden. Genom att återbruka och att, som sista led, återvinna bildelar så besparar vi miljön onödiga CO2-utsläpp.

Thomas Forsgård, igen:

– Vi har uttalade ambitioner om att växa genom förbättrad kvalité, kompletterande tjänster och ett starkare varumärke. Där genomför vi just nu en resa tillsammans med våra medlemmar, och har på den resan bjudit med Formsmedjan som partner i kommunikationsarbetet. Vi är nöjda hittills, och ser fram emot att fortsatt och framgångsrikt samarbete.

En helt ny webbplattformslösning lanserades vid årsskiftet brett över Lagagruppens sajter. Löpande under året har tjänster och innehåll adderats till egna och externa plattformar.

Formsmedjan har under året varit ett bollplank, initiativtagare och utförare i många frågor kopplat till digital och analog kommunikation med ett tydligt tillväxtmål i sikte.

Denise Sundvall, projektledare Formsmedjan.
– Lagagruppen är otroligt intressanta att arbeta med. Branschen som helhet är en föregångare på många sätt i klimatomställningen, och har oförtjänt dragits med en på många sätt en missvisande bild.  De har jobbat med hållbarhetsfrågor och resursutnyttjande länge, men gått under epitetet ”skroten”. Att få hjälpa till att berätta den riktiga historien och bidra till miljö- och klimatmålen på allvar är en ynnest.

– Jag ser personligen otroligt mycket fram emot 2022. Att jobba vidare med de duktiga och drivna personerna inom Lagagruppen för att fortsätta framåt och uppåt, avslutar Denise.

23 nov 2021

Jobba på Formsmedjan

Vill du bli en av oss? Vi växer och måste bli ännu fler för att fortsätta utveckla våra kunders kommunikation.

Just nu söker vi digital affärsutvecklare, webbutvecklare, UX-designer och copy att ansluta till oss.

Läs mer och ansök här.

10 nov 2021

Annica Smith är ny projektledare och strateg på Formsmedjan

Formsmedjan rekryterar Annica Smith, tidigare marknadschef på Apollo, i rollen som projektledare/strateg.

– Annica är fantastiskt skicklig. Hon kommer att tillföra senioritet i projektledningen, en vana vid riktigt stora kunder och en kreativ skjuts. Vi är glada att hon är här, säger Palle Andersson, vd Formsmedjan.

Annica Smith kommer senast från rollen som marknads- och kommunikationschef på Apollo. Hon har en bakgrund från olika reklambyråer i Stockholm, t ex Lowe Brindfors och NordDDB, där hon jobbat som kundansvarig projektledare för bl a Telenor, Klarna och BMW. Hon har även arbetat på H&M-huvudkontoret.

– Jag har en stor erfarenhet från att jobba med flera både små och stora varumärken i allt ifrån strategi till konceptualisering, reklam och kampanjproduktion. Min erfarenhet av att ha jobbat på Apollo är också värdefull, dels för att jag har koll på besöksnäring och turism, dels för att vi tvingades vara väldigt snabbfotade under pandemin, säger Annica.

Hon kommer inledningsvis att arbeta som strateg på deltid, och övrig tid vara föräldraledig.

– När möjligheten dök upp att arbeta tillsammans kändes det helt rätt. Jag har följt Formsmedjan sedan jag började tillbringa mer tid i Norrbotten och lockats av byråns syn på kommunikation och de roliga kunder de jobbar tillsammans med, säger hon.

8 nov 2021

Vi söker personer till fotografering och reklamuppdrag

Formsmedjan söker just nu med ljus och lykta efter personer som vill stå framför kameran på fotograferingar och filminspelningar i olika kampanjer.

Vi söker personer i alla åldrar, av alla kön och från olika bakgrunder. Inspelningar och fotograferingar är på uppdrag av våra kunder. Materialet kan komma att användas till exempelvis annonser, reklamfilmer och sociala medier. 

Läs mer om hur det funkar och hur du ansöker här.

Vi hjälper våra kunder att bygga och utveckla sina varumärken – och med det skapa bättre affärer.

Så här gör vi

By Formsmedjan. Powered by Yago