Viktoria Mettävainio tar över ordförandeklubban och Anneli Sjömark kliver in i Formsmedjans styrelse.
Kommunikationsbyrån Formsmedjan utökar styrelsen med en ny ledamot, Anneli Sjömark. Ordförandeklubban tas i samma veva över av Viktoria Mettävainio som sedan tidigare ingått i styrelsen. För första gången i företagets 14 åriga historia ingår 2 ledamöter utan direkt koppling till bolagets operativa verksamhet.
Vid årsstämman under sommaren 2022 valdes de nya ledamöterna in i Formsmedjans styrelse som därmed utökas från fyra till fem ordinarie ledamöter. Det huvudsakliga syftet är att bredda kompetens och perspektiv samt att få en djupare erfarenhet inom styrelsen.
Palle Andersson, VD Formsmedjan berättar:
– Detta är ett strategiskt viktigt beslut som vi i ägargruppen är otroligt nöjda med. Att hitta rätt personer till rätt platser är alltid en utmaning, att dessutom göra det när Norrbotten står inför stora möjligheter och också utmaningar inom vårt verksamhetsområde är otroligt roligt.
Viktoria Mettävainio, ordförande Formsmedjan, är verksam på Regionala kollektivtrafikmyndigheten och har gedigen erfarenhet inom organisationsutveckling säger:
– Jag känner bolaget väl och jag har en genuin tro på att den väg bolaget rör sig längs är gynnsam för både bolaget, befintliga kunder och Norrbotten i en bredare bemärkelse. Jag kommer kunna ta mycket av den kompetens jag ackumulerat och stötta bolaget framöver.
Anneli Sjömark, Ledamot Formsmedjan, är till vardags vd för Luleå kommunföretag AB och var tidigare bland annat vd och koncernchef Luleå Energi avslutar:
– Jag ser fram mot att vara en del av Formsmedjans framtid. Ett bolag med en tydlig ambition att utvecklas och att vara en del av den samhällsomställning som leds av händelser i vår landsände. Det kommer att bli en inspirerande och rolig resa där jag hoppas kunna bidra med mina erfarenheter."
Formsmedjan Strategisk kommunikation grundades 2008 och är en kommunikationsbyrå med huvudkontor i Boden samt närvaro i Luleå.
Vi hjälper våra kunder att bygga och utveckla sina varumärken – och med det skapa bättre affärer.