Hoppa till innehållet
En stark vision blev ett hälsonav.
11 okt 2024

En stark vision blev ett hälsonav.

I dagarna fyllde Hermelinens hälsonav i Boden ett år. Jubileet firades tillsammans med Bodensarna med tårta, ansiktsmålningar, godisregn och hinderbana. Frågan man kan ställa sig är hur stor betydelse Hermelinens tydliga vision har haft för att Sävast sedan ett år tillbaka kan erbjuda effektiv och utvecklingsdriven primär- och företagshälsovård med gym?

Visionen driver affären

Hermelinens vision är att vara en samhällsaktör och ett företag ens barn ska vara stolta över. Hälsonavet i Sävast är ett direkt resultat av företagets strävan att närma sig sin vision. Ska Hermelinen nå dit man bestämt att man vill vara, så måste man växa. Genom att tillgängliggöra och utveckla sjuk- och friskvården skapar man värde för ännu fler människor och bidrar till att göra Norrbotten till en bättre plats att bo och leva på.

Ett arbetssätt som ger resultat

Formsmedjans strategiska arbetssätt, modeller och metoder ligger till grund för allt vi skapar – från budskap och paketeringar till design. Ett starkt varumärke är ingen slump. Det är resultatet av genomtänkta, strategiska beslut som tas tidigt i processen och formar all kommunikation.

I Hermelinens fall handlar det om att vi har hjälpt Hermelinen att formulera en vision med tydlig innebörd och kompassriktning. Med en tydlig vision blir det lättare att identifiera och formulera varumärkets övriga delar, samt arbeta metodiskt i all kommunikation – från de små detaljerna till de stora övergripande besluten.

Hur definierar man en bra vision då?

  1. Definiera ditt varumärke så blir det enklare att definiera visionen.
  2. Vara tydlig och övertygande. Visionen ska vara lätt att förstå och förmedla samt kännas autentisk och meningsfull för både kunder och anställda​.
  3. Inspirera och engagera människor. Låt visionen uttrycka en förflyttning mot en bättre framtid.
  4. Visionen är inget mål, utan ska beskriva ett idealtillstånd. Svåruppnåeligt men inte helt orealistiskt.
  5. Ge visionen ett större syfte som skapar en känsla av tillhörighet och gemenskap. Etablerar vi en relation till målgruppen utifrån vår övertygelse?

Behöver du hjälp med att definiera din vision? Eller vill att vi ska berätta mer hur du borde tänka när det kommer till kommunikation? Kontakta oss så berättar vi mer!

Alla nyheter

Vi hjälper våra kunder att bygga och utveckla sina varumärken – och med det skapa bättre affärer.

Så här gör vi

By Formsmedjan. Powered by Yago